Motonava Sighișoara, cargou cu o singură elice, a fost construită în anul 1964 la Șantierul Naval Drobeta Turnu-Severin.
Pavilion: România, IMO: 6621703

Cracteristicile navei:
- Motor principal, 6 K.V.D. – 43 K- 1200 HP
- Licență MAN
- Constructor: „Dieselmotorenwerk“, Rostock – R.D. Germană
- Generatoare de curent, 2×204 Benz 1 – 203 B
- Diesel, ireversibil, 4 timpi, simplu efect, 6 cilindri
- Puterea maşinii: 1.200 c.p., 883 Kw
- Turaţie: 520 rotaţii/ minut
- Viteza: 11,6 Nd
- Generatoare: 2 x 62, 1 x 46 Kw., 230V, 50 Hz., CA
- Combustibil: motorină, bunker: 72 to
Echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie:
- girocompas
- loch electric
- radar
- radiogoniometru
- sondă ultrason
- staţie radio
- Lungime peste tot, 73,78 m
- Lungime între perpendiculare, 65,95 m
- Lăţime de construcţie, 10,75 m
- Înălţime de calcul, 5,60 m
- Tonaj 1471 TDW
- Tonaj bruto, 1.283,03 TRB;
- Tonaj net, 632,28 TRN;
- Pescaj funcţie de tonaj:
- linia de încărcare vara, 4,90 m;
- linia de încărcare iarna, 4,84 m;
- capacitatea totală de încărcare vara, 1.760 t;
- capacitatea de încărcare iarna, 1.725 t;
- viteza navei încărcate, 11,6 Nd.
Capacitatea tancurilor în m³:
- Combustibil, 72,11 m³;
- Lubrifianţi, 5,90 m³;
- Apă potabilă, m³;
- Balast, 311,36 m³;
Capacitate de transport
- Magazii: 2,
- Guri magazii: 3,
- Capacitate mărfuri vrac: 2.234 mc,
- Capacitate mărfuri generale: 2.054 mc,
- Instalaţii de încărcare/ descărcare: 4 bigi x 3 to., 2 bigi x 10 to
Vânzarea navei
Armatorul I.F.E.M. NAVROM Constanța, prin director IRINESCU AUREL, a procedat la vânzarea primului grup de 13 nave, chestiune de care s-a ocupat agentul lichidator ICE CONTRANSIMEX București, în condițiile în care această societate nu avea totuși experiența necesară.
Înainte de 1989 întreprinderea CONTRANSIMEX se ocupa de construcții civile în străinătate, cu șantiere deschise în Libia, Iran, Maroc, Senegal și Turcia, unde a realizat lucrări importante de infrastructură, dar în nici un caz nu se pricepea la transporturi maritime sau vânzări nave.
La această licitație au fost vândute la fier vechi navele: „PTEȘTI”, „BUZĂU”, „ORADEA”, „GALAȚI”, „SUCEAVA”, „CLUJ”, „TIMIȘOARA”, „SIGHIȘOARA”, „PETRILA”, „PIATRA-NEAMȚ”, „VATRA DORNEI”, „BUCUREȘTI” și „DOBORGEA”, acestea având o valoare de inventar de 448,2 milioane lei (ROL), adică 21,3 milioane USD (conf. Decret-Lege Nr. 44 din 1 Februarie 1990, 1 USD = 21,00 lei).
Licitația n-a fost publicată în mass-media, participanții fiind anunțați în baza unor invitații private. Ca un făcut, ofertele licitatorilor au variat între 90 și 108 USD per tonă, adică sub prețul zonei noastre, care era între 110 și 115 USD tona.
A fost declarată câștigătoare societatea “Öğe Gemi Söküm A.Ş.” din Turcia al cărei reprezentant nici măcar nu s-a prezentat la licitație. Înființată în 1980, compania turcească este de fapt un șantier naval cu sediul în Aliağa, Izmir, specializat în achiziționare și “dezmembrarea navelor” de pe care recuperează instalațiile ce pot fi valorificate pe piață ca piese de schimb.
Suma totală obținută de CONTRANSIMEX de la turci prin vânzarea celor 13 nave a fost 2.693.000 USD iar alte 86,1 milioane lei (aproximativ 4,1 milioane USD) au revenit viitoarei societăți CNM ROMLINE, deoarece navele s-au livrat turcilor începând cu 16 Martie 1991.
În final, pentru cele 13 nave, companiile noastre de navigație au obținut 6,79 milioane USD în condițiile în care, așa cum arăta raportul comisiei parlamentare, valoare de inventar a acestora se ridica la 21,3 milioane USD.
Categorii:RNR