Companii de navigație

Cum a apărut, în 1913, prima firmă românească privată de shipping

Prima Societate Națională de Navigație Maritimă denumită “România” a fost constituită la 27 noiembrie 1913, cu un capital social inițial stabilit la 10 milioane de lei, deschizându-se subscripție publică, în zilele de 29 și 30 noiembrie, pentru acoperirarea acestei sume. Extraordinara credibilitate a băncilor și a membrilor fondatori au făcu ca, sumele subscrise să depășească […]

Cargoul Nicorești

Compania de Navigație Maritimă ROMLINE SA

După reorganizarea realizată prin HG 494, companiei ROMLINE i-au revenit 81 de nave, între 1920 și 16.468 tdw, cu o capacitate totală de 658.120 tdw, destinate transportului de mărfuri generale în vrac, mărfuri containerizate, a vehiculelor rutiere sau a vagoanelor încărcate cu marfă.

CNM-Navrom-Romania

Compania de Navigaţie Maritimă NAVROM SA

Schimbările declanşate în societatea românească de evenimentele din decembrie 1989, au impus şi în sectorul naval transformări de esenţă, având în vedere faptul că flota comercială era supradimensionată, confruntându-se cu numeroase probleme financiare.

CNM Navrom
CNM Petromin
CNM Romline
Companie mixtă Roliship

Companiile de navigație românești

Prin HG 494 din 9 mai 1990, emisă de Guvernul Petre Roman, care-și produce efectele în perioada 15 mai – 1 iunie 1990, după publicare în Monitorul Oficial, IEFM NAVROM Constanța a fost divizată în trei companii maritime mai mici, specializate, după cum urmează: CNM NAVROM SA, CNM Romline SA și CNM Petromin SA.

Pe lângă acestea, mai funcționau și ICE Navlomar și compania mixtă Roliship.

Abonează-te la blogul meu

Vei primi un mail la fiecare nouă postare