RNR

MUNTENIA, petrolier de 85.867 TDW, construit în 1974 de Șantierele IHI Aioi din Japonia

Tancul petrolier Muntenia de 85.867 TDW a fost construit la IHI Aioi, Japonia și livrat IEFM Navrom Constanța în mai 1974.

Cu această navă statul român aducea țiței sulfuros din Orientul Mijlociu, destinat rafinăriei Petromidia de la Năvodari (actuala Rompetrol Rafinare).

Din 1 iunie 1990, după ce HG 494 din 9 mai 1990 privind divizarea flotei a fost publicată în Monitorul Oficial, nava a ajuns în patrimoniul companiei de navigație Petromin.

Din ianuarie 1994, petrolierul a fost închiriat și utilizat în regim bareboat charter de compania privată Histria Shipmanagement deținută de omul de afaceri Gheorghe Bosînceanu (devenit și proprietar al Șantierului Naval Constanța). Nava a fost achiziționată ulterior de aceeași frimă de shipping, care i-a schimbat numele în “HISTRIA MOON.”

A navigat pentru compania Histria până în anul 2002, atunci când a fost vândută ca fie vechi contra sumei de 2,88 milioane USD. A ajuns pe 22 decembrie 2002 la parcul rece din Chittagong, Bangladesh fiind ulterior dezmembrată.

Caracteristici

IMO7372672
Indicativ (call sign)N/A
Tonaj85.867 TDW
Lungime242,11 m
Lățime40,06 m
PropulsiaMotor Sulzer, model 7RND90, produs în Japonia sub licență
Viteză maximă15,7 Nd
Șantier constructorIshikawajima-Harima Heavy Industries, Aioi, Japonia
Tancuri14 tancuri / capacitate 102.190 m3 petrol
Echipaj40
Nave suroriDACIA, CRIȘANA, BANAT
ArmatoriIEFM Navrom, CNM Petromin, Histria Shipmanagement
Petrolierul "MUNTEANIA"
Petrolierul „MUNTEANIA”
Petrolierul MUNTENIA, 2002
Petrolierul MUNTENIA, 2002

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.