Tancul petrolier Muntenia de 85.867 TDW a fost construit la IHI Aioi, Japonia și livrat IEFM Navrom Constanța în mai 1974.
Cu această navă statul român aducea țiței sulfuros din Orientul Mijlociu, destinat rafinăriei Petromidia de la Năvodari (actuala Rompetrol Rafinare).
Din 1 iunie 1990, după ce HG 494 din 9 mai 1990 privind divizarea flotei a fost publicată în Monitorul Oficial, nava a ajuns în patrimoniul companiei de navigație Petromin.
Din ianuarie 1994, petrolierul a fost închiriat și utilizat în regim bareboat charter de compania privată Histria Shipmanagement deținută de omul de afaceri Gheorghe Bosînceanu (devenit și proprietar al Șantierului Naval Constanța). Nava a fost achiziționată ulterior de aceeași frimă de shipping, care i-a schimbat numele în “HISTRIA MOON.”
A navigat pentru compania Histria până în anul 2002, atunci când a fost vândută ca fie vechi contra sumei de 2,88 milioane USD. A ajuns pe 22 decembrie 2002 la parcul rece din Chittagong, Bangladesh fiind ulterior dezmembrată.
Caracteristici
IMO | 7372672 |
Indicativ (call sign) | N/A |
Tonaj | 85.867 TDW |
Lungime | 242,11 m |
Lățime | 40,06 m |
Propulsia | Motor Sulzer, model 7RND90, produs în Japonia sub licență |
Viteză maximă | 15,7 Nd |
Șantier constructor | Ishikawajima-Harima Heavy Industries, Aioi, Japonia |
Tancuri | 14 tancuri / capacitate 102.190 m3 petrol |
Echipaj | 40 |
Nave surori | DACIA, CRIȘANA, BANAT |
Armatori | IEFM Navrom, CNM Petromin, Histria Shipmanagement |


Categorii:RNR