Cargoul AradRNR

ARAD, cargou de 1.015 tdw, construit în 1961 la Turnu Severin

Cargoul ARAD, indicativ YQSR, tonaj 1015, a fost construit în 1961 la Șantierul Naval Turnul Severin, pentru compania Navrom Constanța.

Cargoul ARAD - 1971
Cargoul ARAD – 1971 (sursa: Marinarii.Ro)

Cargou de tip Sardex, cu o singură elice, construită în anul 1961, la Şantierul Naval Turnu Severin, România.

Caracteristicile navei:

  • Motor principal, Sulzer-6 TS-29-720 HP;
  • Generatoare de curent, SKL 4 N.V.C. x 2 x 100 H.P;
  • Lungime peste tot, 70,18 m ;
  • Lungime între perpendiculare, 68,20 m;
  • Lăţime de construcţie, 10m;
  • Tonaj brut, 1047 TRB;
  • Tonaj net, 483 TRN;
  • linia de încărcare de vară, 3,80 m;
  • linia de încărcare de iarnă, 3,71 m;
  • capacitatea totală de încărcare vara, 1017 t;
  • capacitatea de incărcare iarna, 953 t;
  • viteza navei încărcate, 9 Nd.

Capacitatea tancurilor în m³

  • combustibil, 2,47 m³;
  • lubrifianţi, 2,5 m³;
  • apă potabilă, 21,3 m³;
  • balast, 207,6 m³;
  • consum zilnic 2,65 tone

Caracteristici:

  • Lungime: 70 m, latime: 10 m, pesacaj: 3,9 m
  • 1.015 tdw/1.047 Gt (ca si cargou) / 1.900tdw/1.500 Gt dupa conversie
  • Motor Sulzer K8Z52/105, ce dezvolta 1.200 CP.
  • viteza: 11 nd

Prima reparaţie capitală a fost efectuată între anii 1970-1975 când a fost transformată din cargou mărfuri generale în navă de intervenţie cu scafandri.

Ulterior, ARAD a fost reparată capital în Şantierul Naval Turnu Severin, după un proiect I.C.E.P.R.O.N.A.V. Galaţi, fiind terminată în anul 1987 şi intrând în serviciu în 1988, fiind trecută în patrimoniul Ministerului Apărării Naţionale, rebotezată Emil Racoviţă.

Cu această ocazie pe navă a fost instalat sistemul ULIS (Unite Legere de Intervention Subacvatique), și totodată a vopsită în alb.

Nava Emil Racoviță, în iarna lui 2006
Nava Emil Racoviță, în iarna lui 2006

Caracteristici ulterioare reparaţiilor capitale:

  • G.S.M.A., ansamblu de scufundare la mare adâncime tip ULISS
  • Instalaţia de ancorare cu papionaj ACTA;
  • Racuri gaze respiratorii (butelii);
  • Instalaţia de scufundare permite o intervenţie rapidă a 2-3 scafandri la adâncime maximă de 200 de metri, care poate fi de observaţie (200m) sau de lucru efectiv (120 m) şi cuprinde un cheson de decompresie R 1500 şi turelă de scufundare. La cheson este racordat un cheson R 1800.

După schimbarea destinaţiei nava a participat la activităţi importante precum următoarele:

  • Montarea Platformelor petroliere Gloria, Fortuna;
  • Montarea Jacket-ului la platformele de foraj marin;
  • Montarea de conducte submarine în câmpul petrolier Lebăda;
  • Curăţat de epibioză structuri imense;
  • Cercetarea platoului continental;
  • Căutarea de obiecte scufundate;
  • Salvarea remorcherului Zimbru 4, etc.

Categorii:RNR

Etichetat ca:, , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.