Celebrul constructor italian de nave „Fincantieri” care în anul 2013 a achiziționat societatea STX OSV Holdings Limited, redenumită „VARD Holdings Limited” tranzacție prin care și-a făcut intrarea în două dintre cele mai mari șantiere navale din țara noastră, Tulcea și Brăila, nu este de fapt pentru prima dată aici.
Compania italiană Fincantieri a lucrat pentru statul român și-n perioada interbelică, chestiune lesene de sesizat în paginile revistei Marea Noastră (organ de propagandă al Ligii Navale Române) din perioada 1939-1941.
Doar că atunci, italienii operau sub denumirea „Società Cantieri Navali Riuniti” di Genova, așa cum se poate observa și-n imaginea alăturată, preluată din revista Ligii Navale Române, publicație în care italienii găseau potrivit să-și facă reclamă.
La momentul respectiv compania „Cantieri” administra două șantiere, la Ancona și Palermo, unde construiau nave militare și civile, precum și motoare Diesel (într-o perioadă au fost asociați cu uzinele FIAT).

Cantieri Navali Riuniti
Cu alte cuvinte, etapă guvernării comunist-totalitare traversată de România n-a reușit să le șteargă din minte navaliștilor italieni bunele relații cu țara noastră, aceștia înțelegând să revină imediat ce la orizont au răsărit din nou zorii capitalismului românesc.
Și nu sunt singurii care au procedat astfel, fiind nenumărate exemplele de societăți care au existat la noi în perioada interbelică și care și-au redeschis afacerile cu România imediat după 1989.

Carte Poștală, Golful Spezia – docurile „Cantieri Navali Riuniti” – 1917
Categorii:MARITIM