Istorie

SovRomTransport, înființată de Stalin și desființată de Hrușciov

În primăvara anului 1945, după ce Moscova și-a asigurat controlul scenei politice din România, sunt puse bazele fondării unor societăţi mixte româno-sovietice. Prin intermediul acestor entități, URSS urmărea controlul şi exploatarea economiei românești, depă cum a procedat și-n celelalte state socialiste. Așa începe istoria Sovromtransport

Prezentarea Ucrainei în almanahul URSS din 1988

Avem mai jos prezentarea Republicii Sovietice Socialiste Ucrainene realizată în 1988 de agenția rusă de presă „Novosti” cu sediul la Mocova (actula „RIA Novosti”), și publicată în Almanahul „U.R.S.S. ’88”

Comerțul în Marea Neagră acum 235 de ani

Informații prețioase asupra vieții economice din principatele române din a doua jumătate a Secolului al XVIII-lea ne oferă lucrarea intitulată Traité sur le commerce de la Mer Noire (Tratat asupra comerțului din Marea Neagră), apărută la Paris, în 1787, lucrare aflată în prezent în fondul de carte rară al Bibliotecii Județene „I.N. Roman” din Constanța.

Ziua în care Marina Română le-a scos rușilor războiul din cap: „Echipaj, ocupați posturile de luptă”

“Tov. Stalin a hotărât executarea de lovituri asupra Constanței cu flota și aviația. Raportați când sunteți gata să executați o lovitură în comun.”

Acesta a fost ordinul, din 23 iunie 1941, primit de Contraamiralul Filipp S. Okteabrski, comandatul Flotei Sovietice din Marea Neagră. Constanța trebuia bombardată de navele rusești, sprijinite de aviația maritimă.

Așa a apărut marina noastră – Ștefan cel Mare primul armator român

Aria carpato-danubiano-pontică a oferit din preistorie condiţii ideale pentru o economie complementară ca bază materială a evoluţiei sociale; reţeaua râurilor interioare, dispusă radial, întăreşte această unitate, înlesnind totodată circulaţia umană precum şi cea a bunurilor materiale şi spirituale. Situat în culoarul dintre Marea Baltică şi Marea Neagră acest spaţiu a fost permanent o punte de legătură între vestul şi estul, nordul şi sudul continentului nostru iar pe plan mai larg între Europa, Asia şi Africa.

Amiralul TOGO, părintele marinei japoneze

În noaptea de 8 spre 9 Februarie 1904 torpilele lan­sate de vasele japoneze distrugeau flota rusă în apele de la Port-Arthur. Semnalul războiului era dat! Trupele japoneze pă­trundeau în Coreea. La 2 Ianuarie 1905, după 2 luni de asediu, apărat vitejește de Kondratenko, Port-Arthur își deschidea porțile generalului Maresuke Nogi. La 27 Mai, al aceluiași an, avea loc “bătălia din Marea Japo­niei” : flota japoneză condusă de Amiralul Togo, dis­trugea completamente escadrele rusești ale amiralului Rojestvenski.

Navigația submarină de la Alexandru Macedon. Primele submarine din lume – Scurta istorie a navigației partea 4

Istoria navigației submarine este una foarte veche și începuturile sale datează din timpuri destul de îndepărtate. Se știe că încă de pe vremea lui Alexandru cel Mare în timpul asediului orașului Tir (anul 332 îen) s-au întrebuințat niște clopote submarine, scufundătoare, similare cu cele utilizate de scafandri și în zilele noastre.În timpul Renașterii istoria ne amintește de Leonardo Da Vinci care se gândea la posibilitatea navigației submarine și la zbor.

Marina în perioada dezvoltării imperiilor coloniale. Codul de disciplină. De la vânt la abur – Scurta istorie a navigației partea 3

În perioada secolelor XV – XX marile puteri europene (Regatul Unit, Franța, Spania) încep să-și dezvolte imperiile coloniale și implicit influența lor asupra lumii. Harta geostrategică a lumii este rescrisă și totul devenea posibil cu ajutorul marinei.  Din acest motiv Marx avea să afirme – analizând perioada de naștere a capitalismului – că navigatorii, negustorii […]

Încarc…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Totul a pornit din apă

Apa a atras oamenii încă din cele mai îndepărtate timpuri. Regiunile scăldate de apele lacurilor, râurilor, fluviilor și mărilor, au fost întotdeauna bogat populate, iar cele mai multe au devenit leagănul civilizației noastre.

Trecerea de la copacul prăvălit în apă, la nava supusă voinței omului s-a petrecut în decursul a mii de ani. Legat sufletește și protejat de mica sa ambarcațiune, omul avea să învingă stihiile dezlănțuite ale naturii prin curaj, tenacitate și inventivitate.

Te abonezi aici

și vei primi ultimele materiale publicate despre istoria marinei